Titoktartási rendelkezések

Help24 Assistance Kft.

titoktartással összefüggő rendelkezései az egyéni vállalkozók és a jogi személyek mint szerződő partnerek részére

Hatályos: 2024. március 25-től

 

 

Szolgáltató a felek közt létrejövő szerződés aláírásával az alábbiak betartására és betartatására vállal kötelezettséget:

A szerződő felek az együttműködéssel kapcsolatban tudomásukra jutott minden olyan tényt, adatot – különösen az üzleti és bizalmas információkat, és a szellemi alkotásokra vonatkozó adatokat, amelyek a felekkel, tevékenységükkel összefüggenek – üzleti titokként kezelnek, kívülálló személyek tudomására nem hozzák, csak és kizárólag a megállapodás teljesítéséhez szükséges mértékben használják fel.

A szolgáltató időbeli korlátozás nélkül köteles a szerződés kapcsán a Help24 Assistance Kft-től, a Help24 Assistance Kft. munkavállalóitól, valamint a Help24 Assistance Kft-ről, továbbá a Help24 Assistance Kft-ről közvetlen vagy közvetett tulajdonosairól, vezető állású személyeiről, alkalmazottairól, üzleti partnereiről szerzett információkat és adatokat bizalmasan az információ természete szerint üzleti titokként, amennyiben az indokolt, a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat maradéktalanul betartva kezelni.

A szolgáltató köteles a szerződés teljesítése során bármilyen módon és mértékben megismert, a Help24 Assistance Kft. ügyfeleinek személyes, illetve biztosítási titoknak minősülő adatait az adatvédelmi rendelkezések és – amennyiben ilyen megkötésre került – a felek közt létrejött adatfeldolgozói megállapodás szerint kezelni, a biztosítási titkot határidőre tekintet nélkül megőrizni.

Biztosítja, hogy a fenti adatokról harmadik személy tudomást nem szerez, kivéve a szükségszerű közreműködőket (alkalmazottakat, a Help24 Assistance Kft. által előzetesen jóváhagyott alvállalkozókat, megbízottakat, egyéb munkatársakat, a továbbiakban: közreműködőket). Megteszi a titoktartáshoz szükséges biztonsági intézkedéseket, így különösen jelen nyilatkozattal összhangban írásban kötelezi közreműködőit a titoktartásra.

A titoktartási nyilatkozat megsértése esetén a következményekért a felelősség a Vállalkozót terheli, beleértve a közreműködői által történt kötelezettségszegés esetét is.

Ha harmadik személy a szolgáltató titoktartási kötelezettsége megsértése miatt kártérítési igényt érvényesít a Help24 Assistance Kft-vel szemben, a szolgáltató köteles mentesíteni a Help24 Assistance Kft-t a harmadik személy kártérítési igénye alól.

A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnését követően is határidő nélkül fennáll.

A biztosítási titok fogalmát a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. sz. törvény (Bit.) 4.§ (1) bekezdés 12.[1] pontja és 57. címe, az üzleti titok fogalmát az Üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény[2] és a Bit. 144.§-a határozza meg. A titoktartással kapcsolatos egyéb kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. sz. törvény (Info tv.) rendelkezései az irányadóak.

[1] Bit. 4. § (1) E törvény alkalmazásában:

  1. biztosítási titok: minden olyan – minősített adatot nem tartalmazó -, a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő rendelkezésére álló adat, amely a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő ügyfeleinek – ideértve a károsultat is – személyi körülményeire, vagyoni helyzetére, illetve gazdálkodására vagy a biztosítóval, illetve a viszontbiztosítóval kötött szerződéseire vonatkozik.

[2] Az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény

  1. § (1) Üzleti titok a gazdasági tevékenységhez kapcsolódó, titkos – egészben, vagy elemeinek összességeként nem közismert vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek számára nem könnyen hozzáférhető -, ennélfogva vagyoni értékkel bíró olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek a titokban tartása érdekében a titok jogosultja az adott helyzetben általában elvárható magatartást tanúsítja.

(2) Védett ismeret (know-how) az üzleti titoknak minősülő, azonosításra alkalmas módon rögzített, műszaki, gazdasági vagy szervezési ismeret, megoldás, tapasztalat vagy ezek összeállítása